דו"ח חוות דעת מהנדסים

בדיקת בדק בית הפכה להיות נפוצה מאוד בקרב רוכשי של דירות, אנשים מבינים שרכישה של דירה שהיא לרוב העסקה הגדולה ביותר שיעשו במהלך חייהם שווה בדיקה מעמיקה על מנת שלא יהיה הפתעות לא נעימות אחרי הכניסה שלהם לדירה.

בדיקת בדק בית נעשית על ידי מהנדס פרטי או מטעם חברת בדק בית אשר בודק את הליקויים ככל שישנם בדירה, ובסוף הבדיקה נותן לרוכש דו"ח מפורט על מצב הדירה והבעיות שלה.

מה אפשר לעשות עם דו"ח חוות דעת מהנדסים?

במידה והדו"ח נכתב על ידי מהנדס מוסמך יש לו תוקף של ממש, ותוכלו להשתמש אתו בכדי לדרוש מהקבלן לתקן את הליקויים אשר הוא חייב לתקן אותם על פי חוק, או לפי הנחתם בחוזה.

במקרה שמדובר ברכישה של דירה ישנה מאדם אחר, תוכלו להיעזר בדו"ח של בדק הבית לדירה חדשה על מנת להחליט האם רכישת הדירה מתאימה עבורכם או שהפגמים גורמים לכם לעשות פרסה ולא לרכוש את הדירה המדוברת.

בנוסף, תוכלו במקרה כזה להשתמש בדו"ח על מנת להוריד את המחיר אותו דורש מוכר הדירה, בגלל הליקויים או הפגמים שנמצאו אשר מורידים את ערך הדירה.

מה כולל דו"ח חוות דעת מהנדסים?

חוות הדעת של המהנדס אמורה לכלול כל פגם או ליקוי שאפשר לזהות באמצעות העיניים או מכשור מיוחד.

זה יכול להיות בעיות של רטיבות ונזילות, סדקים בקירות או בתקרה, ריצוף לא תקין, חיפוי בניין לקוי, בעיות במערכות השונות לרבות מערכות החשמל והביוב וכן הלאה.

מהנדס בדק הבית מחזיק במכשור מתקדם המאפשר לו לזהות ליקויים בנכס עין רגילה תתקשה לזהות מבלי לגרום לנזק לדירה.

הדו"ח לרוב הוא מסמך של עשרות עמודים המכיל את התוצאות הסופיות של הבדיקה וההשלכות האפשריות של הליקויים שהתגלו.

מהו טווח המחירים של קבלת חוות דעת מהנדסים לדירה?

המחיר של בדיקת בדק בית וקבלת חוות דעת מהנדסים משתנה בעיקר לפי גודל הדירה.

אפשר להבין שבדיקה של דירה גדולה מאוד תארך זמן רב יותר ולעיתים גם תכלול מערכות נוספות.

ישנם אשר מתמחרים את הבדיקה לפי דירות של עד 130 מ"ר ויותר, או בדרכים אחרות. ניתן לומר שטווח המחירים בגדול נע מ – 1500 ₪ לבדיקת לדירה קטנה ועד כמה אלפי שקלים לבדיקה מקיפה של דירה גדולה במיוחד.

המחיר הוא לא זול אבל כמובן שליקוי בדירה אשר יתגלה בזמן מאוחר יותר יכול לגרום להוצאות כספיות גדולות יותר בהרבה ולעגמת נפש רבה מיותרת.

Facebook
Telegram
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print