בדק בית לפני רכישת דירה יד 2

בדק בית לפני רכישת דירה יד 2

כל אדם שמתעסק בנדל"ן ובמסחר בדירות יד שנייה, יודע שלא תמיד המצב אותו מציגים המוכרים או המתווכים לגבי הדירה, הוא אכן המצב האמתי שלה.

זה יכול להיות שקר בזדון או מחוסר ידיעה, אבל המציאות מראה שמדובר במקרים רבים שקורים, שאנשים רוכשים דירה מאדם אחר, ומגלים 'הפתעות' לא נעימות בתוך זמן קצר.

בדק בית לפני רכישת דירה יד 2 היא הפתרון הטוב ביותר שאפשר לומר שהוא כמעט בגדר חובה.

הליקויים שיכולים להימצא בכל דירה, בין אם מדובר בדירה ישנה או יחסית חדשה יכולים לעלות לכם אחרי זה סכומים גבוהים הרבה יותר מאשר הבדיקה, ולגרום לכם לעגמת נפש רבה.

מה שונה בדיקת בדק בית לפני רכישת דירה יד 2 מבדיקה רגילה?

כאשר רוכשים דירה חדשה מקבלן, מדובר כבר בחוזה שנחתם, ולכן כאשר מהנדס בדק הבית מגלה ליקויים או פגמים בדירה, אתם מוגנים בדברים רבים על ידי החוק בארץ, שקובע פרק זמן שעל הקבלן לתקן אותם בעצמו.

במקרה של דירה מיד שנייה, אם תעשו את הבדיקה לאחר הרכישה, כבר יהיה לרוב מאוחר מדי.

ולכן את הבדיקה צריך לעשות עוד לפני חתימת החוזה. כמובן שלא כל דירה שהולכים לבדוק צריך לעשות בדיקת בדק בית, אבל כאשר מדובר בדירה שאתם סגורים עליה וכבר רוצים לחתום את החוזה, חשוב מאוד שלא לוותר על בדיקת בדק הבית על ידי מהנדס בדק בית מומחה.

מה כוללת בדיקת בדק בית לפני רכישת דירה יד 2?

כאשר מדובר ברכישה של דירה מיד שנייה, מדובר פעמים רבות על מבנים ישנים, אך גם אם לא חובה לבדוק האם ישנם ליקויי בנייה בנכס.

את ליקויי הבנייה יכול לזהות מהנדס בדק הבית בזכות ניסיונו ובעזרתו של מכשור מתקדם אשר מאפשר לו לגלות ליקויים חמורים יותר או פחות כמו בעיות של רטיבות, שקיעה של הריצוף במקומות מסוימים בדירה, בעיות בטיחות, סדקים ועוד.

בנוסף מהנדס בדק הבית יערוך גם בדיקה של נזקים חיצוניים למבנה כמו של החיפוי של הקירות החיצוניים שלו, שלמות האיטום, ומצבם של השטחים המשותפים במידה וישנם.

האם חובה לעשות את הבדיקה?

בדיקת בדק בית לפני רכישה של דירה מיד שנייה היא כמובן לא חובה ממש, אבל אפשר לומר שהיא אחד הדברים החשובים ביותר שאתם צריכים לעשות לפני רכישה של דירה כזו.

ליקויים או פגמים שונים שיכולים להתגלות בבדיקה יכולים לעלות לכם בעתיד סכומים גבוהים מאוד ואפילו לגרום לעיתים לסכנות עבור הדרים בבית.

Facebook
Telegram
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print