בדק בית לפני רכישת דירה – למה זה חובה

בדק בית לפני רכישת דירה חדשה

אין ספק שרכישה של דירה חדשה ומעבר אליה הוא דבר לא פשוט, התהליך מורכב וארוך וצריך הרבה מזל בכדי לעבור אותו בהצלחה מרובה ובלי הוצאות בלתי צפויות.

אדם רציני ושקול יעשה את כל מה שאפשר בכדי לסגור את הפינות הקטנות ולדאוג שלא יתרחשו דברים בלתי צפויים במהלך התהליך שיגרמו לו לבעיות והפסדים.

אחד הדברים שכל אדם שרוכש דירה, בין אם מדובר בדירה שגרים בה מה שמכונה דירה מיד שנייה, או אם מדובר בדירה חדשה מקבלן, חשוב שיעשה, היא בדיקת בדק בית לפני רכישת דירה.

בדיקת בדק בית – איך זה עובד?

את בדיקת בדק הבית מבצע מהנדס מומחה אשר עבר הכשרה מתאימה, המכונה מהנדס בדק בית, אשר יודע לבדוק את כל הדברים היותר נסתרים בדירה, שאדם רגיל לרוב לא יוכל לזהות.

תפקידו בסיום הבדיקה להגיש לרוכשי הדירה, או למי שנמצא בהליך הרכישה, דו"ח מפורט על כל הבעיות והפגמים אשר ישנם בדיקה, עד כמה הם חמורים, מה היא העלות המשוערת של תיקון שלהם אם אפשרי, ובאופן כללי עד כמה הם משמעותיים ומורידים מערכה של הדירה.

מה אפשר לעשות עם הדו"ח של מהנדס בדק הבית?

הדו"ח שמנפיק מהנדס בדק הבית הוא מסמך אתו תוכלו להשתמש בכדי לטעון לקבלן על הפרות של דברים שהובטחו בהנחה שנכתבו בחוזה הרכישה או שהוא חייב לתקנם לפי חוק.

כאשר מדובר על דירה שעדיין ריקה שהפועלים עדיין נמצאים, יוכל הקבלן לתקן את הליקויים בקלות יתרה, מה שהופך את הבדיקה לעיתים לכדאית גם עבורו.

כאשר מדובר על אדם שעוד לא רכש דירה, למשל דירה קיימת מאדם אחר, יוכל הדו"ח לשמש את המעוניין לרכוש במהלך המשא ומתן על הסכום הסופי לתשלום עבור הדירה.

בדק בית לפני רכישת דירה – למה זה חובה לכל רוכש?

כשאדם למשל קונה פריט יקר או רכב מאדם אחר, הוא רוצה לוודא שמה שמובטח לו זה באמת מה שהוא מקבל.

ניקח לדוגמא אדם שקונה רכב, כאשר מדובר בסכום משמעותי הוא לוקח את הרכב לבדיקה במכון בדיקה מוסמך משום שהוא מבין שהם מבינים יותר טוב ממנו בבעיות ברכב, והוא לא רוצה הוצאות מיותרות בעתיד של תיקונים שונים ומשונים.

לעיתים נדמה שבדירה אדם רגיל יכול להבחין לבד בליקויים, אך האמת ממש לא כך, מהנדס בדק בית יכול לזהות דברים שאנשים רגילים לא יזהו גם בהתבוננות ממושכת, ויכול לחסוך עבורכם עגמת נפש גדולה והוצאות מיותרות רבות בעתיד.

Facebook
Telegram
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print